Prirodna zaštita od sunca

Sa dolaskom leta i sunčanih dana više pažnje poklanjamo zaštiti od sunca. Da li znate da postoji prirodna alternativa kozmetičkim proizvodima za sunčanje? Prirodna ulja, buteri i minerali su bezopasni, podjednako delotvorni kao i reklamirani proizvodi sa hemijskim sastojcima, a posebno se preporučuju onima sa osetljivom kožom i deci.

Svoj preparat za zaštitu od sunčanja možete i sami pripremiti. Biljna ulja i butere bi trebalo kombinovati sa prirodnim mineralima (npr. cinkov oksid), jer ulja štite od UVB zračenja koje uzrokuje opekotine, a minerali filtriraju UVA zračenje koje utiče na starenje kože i pigmentaciju.

Međutim, pošto je potreban oprez prilikom dodavanja ovih minerala, jer ne smeju da se udišu, ukoliko nemate iskustva u ovakvih stvarima, preporučuje se kupovina već gotovih prirodnih kozmetičkih proizvoda ili korišćenje samo ulja i butera.

U ulja sa visokim zaštitnim faktorom spadaju:

  1. Ulje semenki maline ima najviši zaštitni faktor – između 28 i 50 u zavisnosti od uslova gajenja same maline. Ovo ulje je takođe korisno i kod iritacija kože, ekcema i ranica, zbog svojih izraženih protivupalnih svojstava.
  2. Ulje lešnika štiti od UVA i od UVB zračenja, lagano je za kožu – prija svim tipovima kože, brzo se upija i sprečava starenje uzrokovano izlaganjem suncu. Faktor zaštite je između 10 i 30.
  3. Ulje semenki šargarepe poboljava elastičnost kože, sprečava bore i pigmentacijske fleke, a procenjeni prirodni SPF je od 38 do 40.
  4. Ulje pšeničnih klica najviše prija suvoj koži i odličan je izvor vitamina E. Dubinski hrani i obnavlja kožu, sprečava iritacije i nelagodno zatezanje koje prati suvu kožu, a ne smeju ga koristiti jedino osobe alergične na pšenicu. Faktor zaštite ovog ulja je 20.
  5. Sojino ulje ujednačava ten, brzo se upija i bogato je vitaminom E. Korisno je i kao sredstvo protiv komaraca, a njegov SPF je 10.

Ulja sa nižim zaštitnim faktorom možete kombinovati sa gore navedenim uljima koja imaju visok zaštitni faktor i tako postići optimalnu zaštitu, dok u isto vreme odabirom ulja pratite potrebe svoje kože. Ulje makadamije ima SPF 6, ulje jojobe SPF 2, ši buter – SPF 3 do 6, kokosovoi maslinovo ulje od 2 do 8, ulje badema SPF 5, a ulje avokada od 4 do 15.

Ono što još možete da učinite za svoju kožu da biste je zaštitili od štetnog delovanja sunčevih zraka jeste da u ishranu uvedete namirnice bogate karotenoidima i vitaminom C – breskve, lubenicu, crvenu papriku, nar, brokoli, ječam, šipurak, citruse, kakao i zeleni i crni čaj.

Da biste pametno uživali u blagodetima sunčevih zraka, bez neželjenih posledica u vidu opekotina, crvenila, isušene kože i prevremenog starenja, klonite se boravka na suncu od 11h do 16h, koristite zaštitne faktore, pijte dovoljno vode i nosite adekvatnu odeću od prirodnih materijala i svetlih boja, a glavu i lice zaštitite nekim šik šeširom.

Izvor: https://freshkagora.rs/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s